Değerler Eğitimi
Hilaliye Eğitim Vakfı olarak; vermeye çalıştığımız değerler eğitiminde birincil gayemiz ve tartışmasız iç niyetimiz, öğrencilerimizin İslam dininin temel inançlarını, değerlerini ve yaşam biçimini öğrenerek hayatlarına uygulamalarını hedefleyen kapsamlı bir eğitim sistemidir. Kur'an-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin (SAV) sünneti temel alınarak şekillenen bu eğitim sistemi, sadece dini bilgileri değil, aynı zamanda ahlaki değerleri, sosyal sorumluluğu ve hayatın her alanında İslam'ın öğretilerine uygun bir duruş sergilemeyi amaçlar.
Bu amaçlarla yapılan bir değerler eğitimiyle, öğrencilerimiz iç dünyalarına, değerlerine ve inançlarına odaklanan, onları daha bilinçli, duyarlı ve anlamlı bir yaşam sürmeye yönlendiren bir eğitim sistemiyle hayata hazırlamaktayız.
Bu katışıksız niyetlerle verilen değerler eğitimi, çocuklarımızın geleceğe daha iyi hazırlanması için olmazsa olmaz bir süreç olarak görüp, değerlendiriyoruz.
Değerler Eğitimi
Bu katışıksız niyetlerle verilen değerler eğitimi, çocuklarımızın geleceğe daha iyi hazırlanması için olmazsa olmaz bir süreç olarak görüp, değerlendiriyoruz.
Çünkü bu süreçte, öğrencilerimiz;
- Kendini okur, keşfeder: Kendi değerlerini, yeteneklerini ve sınırlarını anlar.
- Kendini ve mahiyetini anlar: Stres ve kaygılarla başa çıkmayı öğrenir.
- Başkalarıyla empati kurar: Farklılıkları kabul eder ve hoşgörülü olur.
- Hayata anlam katar: Yaratılışındaki gaye ve maksatları anlamaya yönelik sorulara cevap bulur ve hayata dair bir perspektif geliştirir.
Öğrencilerimize; dürüstlük, saygı, hoşgörü, paylaşım, fedakârlık, samimiyet gibi temel değerlerin kazandırıldığı bu eğitimle, çocuklarımız;
- Toplum hayatına uyumlu bireyler olarak yetişir.
- Sosyal hayatında başarılı ilişkiler kurmayı öğrenir.
- Maddi ve manevi tüm kabiliyetlerini en iyi şekilde kullanır.
- Mutlu, huzurlu bir yaşam sürer ve asıl gelecek olan ahiret hayatına kazanmaya yönelik kalıcı yatırımlar yapar.
Hilaliye’de Değerler Eğitiminin Ayırıcı Özellikleri
- Kur'an ve Sünnet Merkezli Olma: Bize göre değerler eğitiminin temel kaynağı Kur'an-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin sünnetidir. Bu kaynaklar, eğitimin tüm yönlerini belirler.
- Dünya Hayatına İki Kanatlı Olabilme İdealiyle Bakma: Değerler eğitimi, sadece dini bilgileri değil, aynı zamanda ahlaki, sosyal, kültürel ve bilimsel bilgileri de kapsar. Öğrencilerin hem dünya hayatına hem de ahiret hayatına hazırlanması hedeflenir.
- Ahlaki Değerlerin Öğretilmesi ve Özümsetilmesi: Dürüstlük, adalet, merhamet, hoşgörü gibi temel değerlerin öğretilmesi ve hayatın her alanında bu değerlere uygun davranmanın önemi vurgulanır.
- Bir Vakıf Gönüllüsü Duruşuna Yakışır Sosyal Sorumluluk Bilinci: Değerler eğitimi ile, Öğrencilerimize toplum içindeki sorumluluklarını hatırlatır ve vatana, millete ve başkalarına karşı duyarlı olmayı öğretiriz.
- Değerlerinden Kopuk Olmayan Bilimsel Bilginin Önemi: İslam dini, bilginin önemini vurgular. Değerler eğitiminde bilimsel bilgilere de yer verilerek, bireylerin çağın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olmaları amaçlanır.
- İslam Medeniyetine Hizmet Edecek Gençleri Yetiştirme Mefkûresi: İslam medeniyetinin değerlerini koruyacak ve geliştirecek gençler yetiştirmek.
Hilaliye’de Değerler Eğitiminde Uygulanan Bazı İlke ve Yöntemler
İlkeler:
- İlk ve en önemli olarak eğitimin tüm yönleri, Kur'an-ı Kerim ve Peygamber Efendimizin (sav) sünnetine uygun olacak metot ve tarz üzerine bina edilmektedir.
- Sadece dini bilgileri değil, aynı zamanda bilimsel bilgileri, sosyal becerileri ve ahlaki değerleri kapsayan bir içerik ile müfredat ve plan oluşturulmaktadır.
- Öğrencilerimize, öğretilen değerlerin ebeveynler ve öğretmenler tarafından da yaşanması önemlidir. (Hal Dili)
- Öğrencilerin hatalarını hoşgörüyle karşılamak ve onları sevgiyle yönlendirmek gerekir. Sabır ve sevgide taşı delercesine bir devamlılık gösterilmektedir.
- Asrımızın gençleri ikna olmak istiyor. Dini konular öğrencilerimizin anlayabileceği bir dilde ve mantıklı açıklamalarla, ispat edilerek anlatılmaktadır.
- Öğrenilen bilgilerin günlük hayatta uygulanması teşvik edilmektedir.
Yöntemler:
- Gerçek Hikâyeler ve uyarlanmış hikâyeler, temsiller, misaller islamın orduları gibidir. Öğrencilerin ilgisini çekmek amacıyla dini ve değerlerimizi içeren konuları daha anlaşılır hale getirmek için hikayeler anlatılır.
- Oyalanmak için değil yetiştirmek için planlanmış oyunlar oynayarak öğrenme süreci eğlenceli ve kalıcı hale getirilmektedir.
- Merak ilmin hocasıdır. Öğrencilerin meraklarını gidermek ve aktif katılımlarını sağlamak için soru-cevap yöntemleri kullanılmaktadır.
- Önden giden örnek hayatların özellikle Peygamberimizin (SAV), sahabelerinin, diğer İslam ve Türk büyüklerinin hayatlarından örnekler vererek çocuklara rol model sunulmaktadır.
- Öğrencilerin yaşına ve algılama düzeyine uygun eğitim yöntemler kullanılmaktadır.
- Görsel materyaller kullanarak soyut kavramlar daha iyi anlatılmaktadır.
- Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri uygulamaya koymaları için proje çalışmaları yapılmaktadır.
- Öğrenmenin sürekli olmasına dikkat ediyoruz.
- Öğrencilerimizle tefekkür seansları yaparak yaratıcıyı tanıma, yaratılanlar içinde kendini bulma ve farkına varma gibi bir iç huzur bulma dersleri işlenmektedir.
- Geziler düzenleyerek, görerek öğretmeye çalışıyoruz.
- Grup çalışmaları yaptırıyoruz. Bu sayede farklı bakış açılarını öğrenmeye ve empati kurmaya yardımcı oluyoruz.
Hilaliye Olarak Değerler Eğitiminde Öğrencinin Ailesinden ve Çevresinden Beklentilerimiz
- Aile ortamında evde düzenli olarak iyiliğe, hayra, tefekküre ve ibadete yönlenmek, manevi uyarıcı ve hatırlatıcı sohbetler yapmak ve ailece kitapla, Kur'an’la meşgul olmayı tavsiye ediyoruz.
- Ailenin her haliyle örnek olması elzemdir. Ebeveynlerin çocuklarına karşı saygılı, şefkatli ve dürüst davranmaları bu sürecin başında gelmektedir.
- Ebeveynlerin bir diğer ödevi ise çocuklarını dini ve ahlaki değerlere uygun bir sosyal çevrede bulunmalarını sağlamalıdır.
Hilaliye Olarak Değerler Eğitiminde Okul ve Kurslardan Beklentilerimiz
- Okullarda ve kurslarda değerler eğitimi derslerine ve etkinliklerine muhakkak zaman ayrılmalıdır
- Okulda ve kurslarda düzenlenen değerler içerikli ve kültürel etkinliklere öğrencilerin katılımı sağlanmalıdır.
- Öğretmenlerin ve öğreticilerin öğrencilere karşı sabırlı, anlayışlı ve örnek bir tutum sergilemeleri önemlidir.